How to Build Good Rapport over Telephonic Conversations
Bagaimana Membina Hubungan Baik lebih Perbualan lewat telefon
Jika anda berkaitan dengan syarikat penyumberan luar pusat panggilan maka anda akan tahu betapa pentingnya hubungan bangunan untuk perbualan lewat telefon berjaya. Dengan berjaya, kita bermakna bahawa anda akan dapat untuk mendapatkan hasil yang dikehendaki daripada perbualan anda. Malah dalam kehidupan peribadi kita terdapat banyak contoh apabila kita hanya 'Klik' dengan seseorang dan bergaul dengan baik dengan dia. Perbualan tersebut adalah sangat selesa, lancar dan produktif.
Pusat panggilan luar pesisir sentiasa cuba untuk membina hubungan baik dengan pemanggil untuk mencapai keputusan yang dikehendaki. Selanjutnya, 'negeri' yang selesa di mana kedua-dua pihak boleh bercakap dengan selesa adalah yang paling berkesan untuk perniagaan. Yang dinyatakan di bawah adalah beberapa tips yang akan membantu anda dalam membina hubungan yang baik dengan pemanggil anda.
Mulakan dengan Smile A: Anda mungkin tidak mempercayainya, tetapi senyuman boleh didengar melalui telefon. Mungkin tidak tepat didengar tetapi jika anda membuka perbualan sambil tersenyum dan meneruskan dengan suara yang tersenyum maka anda pasti akan memberi impak yang positif kepada pemanggil. Mereka akan menjadi lebih terbuka dan mesra.
Gunakan A Warm sedikit Up Di Awal Panggilan ini: Memulakan panggilan dengan ayat seperti "Hai, apa yang dilakukan hari ini?" Atau "Bagaimana hari anda selama ini?" Boleh sangat berkesan dalam memecahkan ais dan membuat ia lebih selesa untuk kedua-dua anda dan pemanggil. Selepas itu anda boleh mulakan dengan kerja anda dengan membawa ke hadapan panggilan dengan "jadi bagaimana saya boleh membantu anda hari ini?
Menjadi Pendengar yang baik: Tanpa menjadi pendengar yang baik, anda tidak boleh menjadi ejen panggilan yang baik. Ia adalah salah satu keperluan yang paling penting untuk bekerja dalam industri pusat panggilan luar pesisir. Buang semua gangguan dan memberi tumpuan kepada apa yang pemanggil akan katakan.
Jadi Friendly: Ia adalah sangat penting untuk menjadi mesra dalam panggilan. Jika anda mengekalkan sikap yang sama sekali formal semasa panggilan, orang-orang di hujung yang lain akan berasa tertekan dan tidak akan dapat menyampaikan masalah mereka. Jika anda adalah mesra maka anda akan dapat untuk berhubung dengan lebih cekap dengan pemanggil anda dan mendapatkan maklumat yang lebih baik dari mereka.
Anda Boleh Pergi Off The Script: Ejen-ejen dalam panggilan syarikat penyumberan luar pusat diberi skrip yang betul mengikut yang mereka bercakap dengan pemanggil. Walau bagaimanapun, anda juga boleh pergi skrip jika ia diperlukan. Memasukkan bit tidak rasmi di antara sedikit akan membuat orang yang pada akhir lain yang lebih selesa dan terbuka. Luar Pesisir penyedia perkhidmatan pusat panggilan perlu menggalakkan ejen-ejen mereka untuk menggunakan tips yang disebutkan di atas sementara mempunyai perbualan dengan pelanggan dan ia akan membantu mereka dalam membina hubungan baik dengan mereka. Oleh itu, perkhidmatan yang lebih baik boleh dihantar kepada pelanggan.
Jika anda berkaitan dengan syarikat penyumberan luar pusat panggilan maka anda akan tahu betapa pentingnya hubungan bangunan untuk perbualan lewat telefon berjaya. Dengan berjaya, kita bermakna bahawa anda akan dapat untuk mendapatkan hasil yang dikehendaki daripada perbualan anda. Malah dalam kehidupan peribadi kita terdapat banyak contoh apabila kita hanya 'Klik' dengan seseorang dan bergaul dengan baik dengan dia. Perbualan tersebut adalah sangat selesa, lancar dan produktif.
Pusat panggilan luar pesisir sentiasa cuba untuk membina hubungan baik dengan pemanggil untuk mencapai keputusan yang dikehendaki. Selanjutnya, 'negeri' yang selesa di mana kedua-dua pihak boleh bercakap dengan selesa adalah yang paling berkesan untuk perniagaan. Yang dinyatakan di bawah adalah beberapa tips yang akan membantu anda dalam membina hubungan yang baik dengan pemanggil anda.
Mulakan dengan Smile A: Anda mungkin tidak mempercayainya, tetapi senyuman boleh didengar melalui telefon. Mungkin tidak tepat didengar tetapi jika anda membuka perbualan sambil tersenyum dan meneruskan dengan suara yang tersenyum maka anda pasti akan memberi impak yang positif kepada pemanggil. Mereka akan menjadi lebih terbuka dan mesra.
Gunakan A Warm sedikit Up Di Awal Panggilan ini: Memulakan panggilan dengan ayat seperti "Hai, apa yang dilakukan hari ini?" Atau "Bagaimana hari anda selama ini?" Boleh sangat berkesan dalam memecahkan ais dan membuat ia lebih selesa untuk kedua-dua anda dan pemanggil. Selepas itu anda boleh mulakan dengan kerja anda dengan membawa ke hadapan panggilan dengan "jadi bagaimana saya boleh membantu anda hari ini?
Menjadi Pendengar yang baik: Tanpa menjadi pendengar yang baik, anda tidak boleh menjadi ejen panggilan yang baik. Ia adalah salah satu keperluan yang paling penting untuk bekerja dalam industri pusat panggilan luar pesisir. Buang semua gangguan dan memberi tumpuan kepada apa yang pemanggil akan katakan.
Jadi Friendly: Ia adalah sangat penting untuk menjadi mesra dalam panggilan. Jika anda mengekalkan sikap yang sama sekali formal semasa panggilan, orang-orang di hujung yang lain akan berasa tertekan dan tidak akan dapat menyampaikan masalah mereka. Jika anda adalah mesra maka anda akan dapat untuk berhubung dengan lebih cekap dengan pemanggil anda dan mendapatkan maklumat yang lebih baik dari mereka.
Anda Boleh Pergi Off The Script: Ejen-ejen dalam panggilan syarikat penyumberan luar pusat diberi skrip yang betul mengikut yang mereka bercakap dengan pemanggil. Walau bagaimanapun, anda juga boleh pergi skrip jika ia diperlukan. Memasukkan bit tidak rasmi di antara sedikit akan membuat orang yang pada akhir lain yang lebih selesa dan terbuka. Luar Pesisir penyedia perkhidmatan pusat panggilan perlu menggalakkan ejen-ejen mereka untuk menggunakan tips yang disebutkan di atas sementara mempunyai perbualan dengan pelanggan dan ia akan membantu mereka dalam membina hubungan baik dengan mereka. Oleh itu, perkhidmatan yang lebih baik boleh dihantar kepada pelanggan.
No comments: